Tulosta Pikalinkki

Pirtin Laulukuoro

Harrastusta tukee Kansalaisfoorum.

TIISTAISIN 18:30-20:00

Pirtin kuoro on pienehkö mutta kasvava ja kehittyvä, lämminhenkinen neliääninen sekakuoro. Kuoron ohjelmistossa on perinteisen kuoromusiikin lisäksi yhä enenevissä määrin radiohittejä sekä iskelmän että popin puolelta, akselilla Kotimaani ompi Suomi – Suloinen myrkynkeittäjä. Kappaleita lauletaan usein joko piano- tai haitarisäestyksellä, iloisella mielellä ja pilke silmäkulmassa. Kuorossa on laulajia laidasta laitaan, osa on erittäin kokenutta ja muissakin kuoroissa laulavaa osan ollessa vasta-alkajia. Kuoro harjoittelee tosissaan muttei vakavamielisesti!

Kuoron johtamisesta, ohjelmistosta sekä kappaleiden sovittamisesta vastaa eloisan pirskahteleva ja räväkkä musiikkipedagogi Seija Ylikärppä. Ylikärppä on pitkän linjan harmonikkamuusikko sekä soitonopettaja ja vuoden 1997 Kultaisen harmonikan voittaja.

Kuoro pyrkii esiintymään muutamia kertoja vuodessa erilaisissa, yleensä maksuttomissa tilaisuuksissa. Oulunsuun nuorisoseuran kevät- sekä joulujuhlat ovat perinne, jonka lisäksi kuoro esiintyy syksyisin Oulun päivien kuorokavalkadissa ja pienissä tilaisuuksissa kuten pikkujouluissa kysynnän mukaan.

Kuoroon otetaan mielellään uusia, innokkaita jäseniä. Laulukoetta ei ole, joten paikalle tuleminen riittää. Tutustuminen ja virtaan hyppääminen on mahdollista kenelle tahansa leppoisasta kuorolaulusta kiinnostuneille! Etenkin sopraanoja sekä miehiä mahtuu runsaasti mukaan. Kappaleiden sävellajit eivät ole kovin korkeita, eikä nuotinlukutaitoa vaadita.

Kuoronjohtaja Seija Ylikärppä p. 050 5142372
s-posti: seija.ylikarppa(a)gmail.com

Oulunsuun Ns:n jäsen 55€/kausi ja ei jäsen 70€/kausi.

Kausimaksu 18€ / vuosi

img_4929